Odpowiednia reklama sklepu internetowego jest niezwykle ważna, aby wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych klientów. Jednak co zrobić, aby nie przepalać pieniędzy na marketing?

Czym jest marketing sklepu internetowego i jakie podstawowe czynności należy wykonać, aby go nie przepalać?

Marketing sklepu internetowego to kluczowe narzędzie do pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększenia sprzedaży, a także działa pozytywnie na budowanie marki. Jednak niewłaściwe podejście do kampanii reklamowych, brak strategii oraz błędne jej ustawienie mogą sprawić, że pieniądze wydane na marketing niepotrzebnie się zmarnują.

Jeśli zależy nam na osiągnięciu dobrych wyników i dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców, należy skorzystać z pomocy profesjonalnych firm. Zajmują się one między innymi marketingiem internetowym.

Nasza firma TRUST DEAL specjalizuje się w tworzeniu stron oraz sklepów internetowych, a także mamy spore doświadczenie w marketingu oraz pozycjonowaniu. Wykonujemy audyty, dzięki którym wskazujemy, jakie elementy należy zmienić, aby poprawić funkcjonowanie strony/sklepu online. Jeśli jesteś zainteresowany zapraszamy do kontaktu.

Wróćmy jednak do głównego tematu tego artykułu. W dalszej części znajdują się informacje na temat marketingu sklepu internetowego i czynności które należy zrobić, aby nie przepalać pieniędzy. Są to między innymi: szczegółowy audyt, wdrożenie niezbędnych poprawek i przygotowanie dokładnej analizy zgodną z Consent Mode v2.

Przeprowadzenie audytu sklepu internetowego

Należy jednak wspomnieć, że reklama sklepu internetowego może okazać się również nieskuteczna, gdy na stronie występują błędy techniczne. Strona może się wolno ładować, a także dokonanie zakupu może być na tyle skomplikowane, że klienci zrezygnują z zakupu w trakcie jego zakupu. Takich sytuacji najlepiej unikać.

Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie na samym początku wspomnianego wcześniej audytu sklepu internetowego. Audyt pozwala zweryfikować obszary wymagające optymalizacji, jeszcze przed rozpoczęciem kampanii reklamowej. Dzięki temu możemy uniknąć sytuacji, w której potencjalni klienci kierowani są do niedopracowanego sklepu.

Skuteczna reklama sklepu internetowego powinna docierać do odpowiedniej grupy odbiorców. Jednak, jeśli nawet trafią na stronę sklepu, a ich zakup będzie się wydłużał, prędzej czy później z niego zrezygnują i udadzą się do konkurencji.

Wspomniany audyt powinien skupiać się m.in. na:

  • szybkości ładowania strony;
  • błędach technicznych na stronie;
  • problemach z nawigacją;
  • problemach z responsywnością;
  • problemach z pozycjonowaniem SEO;

Wprowadzenie poprawek i przeprowadzenie dokładnej analizy

Po audycie, kolejnym krokiem jest wprowadzenie niezbędnych poprawek. Optymalizacja prędkości strony, responsywność, uproszczenie ścieżki zakupowej, to tylko kilka z przykładowo wykonywanych czynności. Optymalizacja sklepu online przed uruchomieniem kampanii, minimalizuje ryzyko poniesionych kosztów, strat na marketing sklepu internetowego.

Ponadto, dokładna analiza danych jest nieunikniona. Narzędzia analityczne, takie jak na przykład Google Analytics, pomogą zrozumieć, jak użytkownicy zachowują się na stronie. Wskażą również współczynnik konwersji.

Chcąc wprowadzić kampanie, reklamę sklepu internetowego, warto zwrócić uwagę wcześniej, czy wykorzystywany jest mechanizm Consent Mode v2. Dzięki któremu możliwe jest zbieranie danych zgodne z wymaganiami przepisów o ochronie danych osobowych. Więcej informacji na temat tej funkcji można znaleźć w naszym innym artykule, pt: „Co to jest Consent mode v2 i dlaczego bez niego twoje reklamy mogą przestać sprzedawać?”. Zachęcamy do zapoznania się z tym tematem.

Reklamy Facebook Ads i Google Ads

Jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych, są reklamy Google Ads. Obejmują reklamy na stronach internetowych, wyszukiwarce Google oraz w sieci YouTube. Marketing prowadzony tym kanałem może sprawdzić się idealnie jako źródło stałego pozyskiwania klientów.

Warto również zainwestować w obecność własnej marki w social mediach, na Facebooku, czy też Instagramie. Reklamy Facebook Ads powinny zostać zaplanowane w odpowiedni sposób, aby były wyświetlane odpowiednim użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem odwiedzą sklep i skorzystają z oferty sklepu online.

Kluczem do sukcesu w kampaniach reklamowych może okazać się ciągłe monitorowanie i optymalizacja kampanii. Regularne przeglądanie wyników, testowanie różnych strategii, to konieczne kroki, aby maksymalizować efekty kampanii.

Nie zapomniajmy o remarketingu, dzięki któremu oferta sklepu jest przypominana użytkownikom, którzy odwiedzi sklep internetowy, natomiast nie dokonali zakupu. Pozwala to, zwiększyć szansę na ostateczną finalizację zakupu, poprzez dostarczanie spersonalizowanych reklam, m.in. reklamy Facebook Ads.