Dowiedz się co kryje się pod mechanizmem Consent Mode w wersji drugiej od Google, kiedy wszedł w życie oraz jak jego brak może wpłynąć na działania marketingowe sklepu internetowego.
Czym jest mechanizm Consent Mode v2?
Consent Mode v2 jest zaktualizowanym mechanizmem Google, który pozwala na lepsze zarządzanie zbiorem danych w witrynach internetowych. Narzędzie to pozwala na dynamiczne zarządzanie zgodami użytkowników na przetwarzanie danych osobowych, w oparciu o decyzje użytkowników, między innymi za pomocą plików cookies. Mechanizm ten wszedł w życie w marcu 2024 roku.
Dzięki niemu, zapewniana jest większa ochrona prywatności użytkowników sklepu internetowego. Śledzenie działań internautów w celach reklamowych, marketing sklepu internetowego, odbywa się za wyraźną zgodą odwiedzających stronę osób. Brak wykorzystania wspomnianego mechanizmu Google może znacząco wpłynąć na zdolność do śledzenia konwersji, a także do optymalizacji kampanii reklamowych. Konsekwencją takiego działania może okazać się osłabienie wyników sprzedażowych danego sklepu internetowego.
Wpływ na marketing sklepu internetowego
W obecnych czasach cenimy sobie coraz bardziej prywatność danych i często obawiamy się podawać własne dane w internecie. Między innymi właśnie dlatego zostały wprowadzone przepisy takie jak RODO. Mechanizm Consent Mode v2 może pozwolić na utrzymanie równowagi pomiędzy śledzeniem i skutecznością działań marketingowych, a przestrzeganiem wprowadzonych w życie przepisów.
Co się jednak stanie, jeśli nie zdecydujemy się na wprowadzenie nowego trybu zgody do sklepu online? Z pewnością dużą stratą będzie w pewnym stopniu uniemożliwiona marketingowa analityka sklepu internetowego, wspomniane wcześniej śledzenie konwersji. Jednak to nie wszystko.
Reklamy, które oparte są na danych, pozwalają na personalizację komunikatów reklamowych. Niestety bez wprowadzenia omawianego mechanizmu niemożliwy będzie remarketing. Jest to strategia, która polega na ponownym kierowaniu reklam do osób, które odwiedziły sklep internetowy, natomiast nie dokonały zakupu. Działania remarketingowe opierają się na listach odbiorców, a bez możliwości zbierania danych o nowych użytkownikach zaprzestaną być aktualizowane.
Bez wprowadzenia tego modelu reklamy Google mogą okazać się zarówno nieopłacalne, jak i nieskuteczne. Brak dostosowania strony do tych zmian sprawia, że marketing sklepu internetowego oparty na danych jest trudniejszy do realizacji.