Własny sklep online bez abonamentu to rozwiązanie, które umożliwia wdrożenie i uruchomienie sklepu internetowego za jednorazową opłatą. Dzięki takiej możliwości przedsiębiorcy zyskują większą kontrolę i elastyczność w zarządzaniu funkcjonowaniem sklepu online.
Na czym polega sklep internetowy bez abonamentu?
Chcąc sprzedawać produkty w internecie, dobry sklep internetowy to podstawa. Zarówno aspekt wizualny, jak i użytkowy jest ważny, ponieważ klient zwróci uwagę na samym początku na wygląd sklepu, a następnie przejdzie do zamawiania. Jeśli jednak napotka problemy podczas dokonywania zakupu, może szybko z niego zrezygnować.
Do wyboru można mieć sklep internetowy bez abonamentu lub sklep na platformach abonamentowych. W tym artykule omówimy następujące zagadnienia:
- czym jest sklep bez abonamentu?
- jakie są korzyści posiadania sklepu bez abonamentu?
- WooCommerce, czyli jako rozwiązanie dla sklepu bez abonamentu;
- obawy związane z wdrożeniem sklepu bez abonamentu;
Rozpocznijmy, więc od pierwszego zagadnienia. Sklep www bez abonamentu charakteryzuje się jednorazową płatnością za wdrożenie i uruchomienie sklepu. Koszty ograniczone są do jednorazowej inwestycji na początku biznesu, sprzedaży online. Dzięki temu nie ponosi stałych, miesięcznych opłat, tak jak ma to miejsce w platformach abonamentowych. Przykładem takiej platformy jest m.in. Shoper lub IdoSell.
Jakie korzyści posiada sklep www bez abonamentu?
Posiadając sklep internetowy bez abonamentu możemy poczuć większą elastyczność oraz niezależność. Po stworzeniu sklepu, jego właściciel posiada pełną kontrolę nad jego funkcjonowaniem. Oczywiście koszty utrzymania istnieją, lecz ograniczają się do elementów takich jak aktualizacje, czy też hosting. Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą samodzielnie zarządzać rozwojem swojego sklepu internetowego.
Sklep www bez abonamentu pozwala również na pełną kontrolę nad danymi. Niweluje się ryzyko, że zostaną one udostępnione podmiotom trzecim przez dostawcę platformy. Ponadto, nie musimy obawiać się, że zostaną zmienione warunki umowy lub wzrosną koszty usługi.
Korzystając z usług doświadczonej firmy, nie musimy obawiać się, że nie otrzymamy wsparcia technicznego, czy też gwarancji. Dobrze wykonany sklep będzie posiadał m.in. aplikacje zabezpieczające stronę przed atakami, a także spamem, dzięki czemu nie musimy obawiać się niepożądanych ataków.
Taki sklep nie musi kosztować fortuny. Jeśli liczymy na tani sklep internetowy warto skontaktować się z firmą projektującą sklepy internetowe i wypełnić tzw. BRIEF. Dzięki przedstawieniu swoich oczekiwań możemy poznać ofertę cenową za realizację sklepu online.
Wdrażanie sklepu internetowego na WooCommerce
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań do tworzenia sklepów internetowych bez abonamentu jest korzystanie z WooCommerce. Jest to wtyczka e-commerce do systemu zarządzania treścią WordPress. Pozwala na uruchomienie i bezproblemowe zarządzanie sklepem internetowym. Dzięki możliwości pełnej kontroli nad sklepem online oraz możliwości uniknięcia comiesięcznych opłat WooCommerce jest często wybieranym rozwiązaniem.
Niezależnie czy planowane jest prowadzenia małego, czy też dużego biznesu, to rozwiązanie jest idealne dla wszystkich. WooCommerce pozwala na pełną personalizację zarówno pod względem wizualnym, jak również technicznym. Możliwe są nieograniczone możliwości rozwoju sklepu w przyszłości. Dzięki dostępności tysięcy wtyczek i motywów, można rozbudować swój sklep o dodatkowe funkcje.
Dzięki WooCommerce możemy liczyć na stosunkowo tani sklep internetowy, pozwalający na rozwój bez comiesięcznych opłat.
Jakie mogą występować obawy związane z wdrożeniem sklepu bez abonamentu?
Pozostało nam do omówienia jeszcze jedno zagadnienie, a mianowicie obawy jakie mogą się pojawić, związane z wdrożeniem sklepu www bez abonamentu. Na początku możemy wahać się czy koszty stworzenia sklepu nie są zbyt duże, jednak na przestrzeni czasu możemy zauważyć, że koszty operacyjne w tym przypadku będą niższe. Aby podjąć właściwą decyzję warto skontaktować się z firmami projektującymi sklepy internetowe, a także przeanalizować miesięczne abonamenty w platformach typu Shoper lub IdoSell.
Kolejnym elementem jest zarządzanie bezpieczeństwem. Warto wybrać firmę, która zadba o certyfikat SSL, wgranie aplikacji zabezpieczających stronę, a także oferującej wsparcie techniczne. Warta uwagi jest firma, która wykonuje okresowe aktualizacje oraz cykliczne kopie zapasowe bazy danych.
Sklep bez abonamentu może kojarzyć się z wymogiem większej odpowiedzialności. Oczywiście o wprowadzanych zmianach decydujemy sami. Jednak w przypadku problemów technicznych, awarii, czy też aktualizacji, warto zgłosić się do specjalistów w tej dziedzinie. Niektóre firmy oferują gwarancję np. roczną, a następnie możliwość wykupienia pakietów wsparcia.