Stworzenie, a następnie prowadzenie sklepu online wiąże się z pewnymi kosztami, które mogą być jednorazowe oraz cykliczne. Jakie koszty się wyszczególnia?

Jakie mogą koszy sklepu internetowego?

Chcąc prowadzić swój własny sklep internetowy, warto zdawać sobie sprawę, że jest to proces, który wymaga ponoszenia kosztów początkowych oraz regularnych kosztów operacyjnych. Koszty te mogą różnić się ze względu na różne czynniki. Wpływ ma m.in.: wybrane oprogramowanie sklepu internetowego, strategia marketingowa oraz skala działalności.

W poniższym artykule omawiamy szczegółowo koszty sklepu internetowego. Zwrócimy szczególną uwagę na korzystanie z WooCommerce z którym możliwe jest stworzenie sklepu bez opłat abonamentowych.

Prowadzenie sklepu online wiąże się m.in. z następującymi kosztami:

  • projekt i budowa sklepu online;
  • domena;
  • hosting;
  • marketing;
  • aktualizacje;
  • obsługa klienta;

Zacznijmy, więc od tworzenia sklepu internetowego. Są to główne koszty na początku inwestycji. Decydując się na WooCommerce, płaci się odpowiedniej firmie za zaprojektowanie oraz wdrożenie strony. Jest to koszt jednorazowy, co w świetle długoterminowym może okazać się korzystniejszym rozwiązaniem, niż sklep internetowy z abonamentem. Platformy, które oferują takie rozwiązanie to m.in. Shoper, IdoSell, czy też Sky-shop. W zależności od wybranego oprogramowania opłata może być płacona raz na miesiąc lub raz na rok.

Wydatki e-commerce – domena i hosting sklepu online

Kolejnym ważnym elementem, który należy zaliczyć do kosztów sklepu internetowego jest domena, czyli adres internetowy sklepu online. Stanowi ona unikalną nazwę w Internecie. Wybór odpowiedniej domeny jest ważny do budowania marki. Powinna ona być krótka, związana z branżą, łatwa do zapamiętania oraz chwytliwa. Dzięki temu klienci będą mogli w łatwy sposób docierać do Twojego sklepu www.

Cena domeny zależy od jej dostawy oraz od jej końcówki. Może to być końcówka pl, eu oraz com. Koszt domeny jest zazwyczaj od 70 zł.

Inne wydatki e-commerce to wspomniany wcześniej hosting. Jest to przestrzeń na serwerze, na którym przechowywany jest sklep internetowy, czyli wszystkie pliki oraz foldery. To niezbędny element do funkcjonowania każdej strony internetowej.

Tańszą opcją jest hosting współdzielony, który może lepiej sprawdzić się w przypadku małych sklepów internetowych. Natomiast dla większych sklepów lepiej wybrać hosting VPS lub dedykowany. Oferuje on większą skalowalność oraz wydajność.

Marketing internetowy sklepu www

W dobie dużej konkurencji prowadzenie sklepu online wymaga skutecznego marketingu. Koszty marketingu będą się różnić w zależności od wybranej firmy marketingowej oraz od strategii. Reklamą online może być na przykład kampania Google Ads lub Facebook Ads. Zazwyczaj kaszty kampanii marketingowych zaczynają się od kilkuset złotych miesięcznie.

Ponadto, warto mieć na uwadze SEO, czyli pozycjonowanie sklepu w wynikach wyszukiwania. Dobre wypozycjonowanie to klucz do długoterminowego sukcesu. Można wykonywać je samodzielnie lub zlecić odpowiedniej firmie.

Ostatnim omówionym już przez nas kosztem cyklicznym są systemy do obsługi klienta. Mogą to być między innymi narzędzia takie jak live chaty oraz systemy ticketowe. Usprawniają one kontakt na linii klient – sklep internetowy.

Koszty sklepu internetowego mogą zależeć od:

  • wyboru platformy e-commerce;
  • wielkości sklepu online;
  • funkcjonalności;
  • integracji z systemami zewnętrznymi;
  • kosztów domeny i hostingu;
  • narzędzi marketingowych;

Zachęcamy do skorzystania z naszego formularza wyceny, aby móc przekazać Ci wycenę realizacji Twojego sklepu marzeń!