Odpowiednio przygotowane opisy produktowe w klepie online są kluczowe do ulepszenia konwersji. Koniecznie dowiedz się na czym polega optymalizacja SEO produktów i gdzie szukać pomocy, aby przygotować treści zgodne z SEO!

Czy odpowiednie opisy produktów wpływają na sprzedaż?

W dobie coraz większej ilości sklepów internetowych, prowadzenie biznesu online, wymaga odpowiednich działań. Odpowiednio przygotowane opisy produktów e-commerce nie tylko pozwalają na wyróżnienie się na tle konkurencji, ale również wpływają na zwiększenie ilości dokonanych zakupów przez klientów.

W tym artykule skupimy się na następujących aspektach:

  • odpowiedni opis, a klienci;
  • powielony opis, a plagiat;
  • kto może pomóc w przygotowaniu skutecznych opisów;
  • optymalizacja SEO produktów;

Przeglądając sklep internetowy klient zwraca uwagę na wiele aspektów, jednak dużą rolę odgrywają opisy produktowe. Opis pełni funkcję informacyjną, jeśli będzie niezrozumiały dla klienta, może on szybko zrezygnować z zakupów u nas i przejść do konkurencyjnej firmy. Tekst powinien odpowiadać na potrzeby konsumentów, zawierać najważniejsze informację oraz zachęcać do zakupów.

Zrozumiały opis produktu, w którym klient może znaleźć odpowiedzi na swoje pytania, sprawi, że łatwiej podejmie on decyzję o zakupie.

Powielone opisy produktów e-commerce

Opis produktu można najczęściej znaleźć na stronie producenta lub hurtowni. Jednak kopiowanie opisów zarówno ze strony producentów, jak i od konkurencji to spory błąd! Takie działanie wpływa negatywnie na wyniki w wyszukiwarkach. Algorytm Google rozpozna treść jako plagiat lub inaczej jako „powieloną treść” i może to skutkować obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Korzystając z danych m.in. na stronach producentów można utworzyć własne, unikalne opisy produktów e-commerce. Ważne, aby były one zgodne z SEO. Jeśli nie posiadasz jeszcze takich opisów i nie wiesz od czego zacząć, to chętnie pomożemy!

Nasza firma TRUST DEAL może pomóc w przygotowaniu treści zgodnych z SEO, dzięki czemu możesz zwiększyć widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach i wyróżnić ją na tle sporej konkurencji. Optymalizacja SEO wpływa pozytywnie na ważny aspekt, jakim jest poprawa konwersji.

Optymalizacja SEO produktów – na co zwrócić uwagę?

Czym jednak jest tak naprawdę optymalizacja SEO produktów? Jest to kluczowy proces, który ma na celu poprawę widoczności sklepu internetowego. Polega na odpowiednim dostosowaniu treści do algorytmów Google. Opis produktu powinien:

  • być napisany prostymi i zrozumiałymi zdaniami;
  • być napisany samodzielnie, aby był unikatowy;
  • przedstawiać prawdziwe i wyczerpujące informacje;
  • zawierać słowa kluczowe (unikać nadmiernego ich stosowania);
  • być zoptymalizowany pod kątem struktury treści;
  • zawierać linkowanie wewnętrzne;

Duże znaczenie dla SEO ma to, aby w opisach produktów e-commerce znalazły się tzw. słowa klucz. Powinny być one w sposób naturalny wplecione do nagłówków oraz opisów, aby zwiększyć szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Treść opisu powinna zostać również podzielona na krótkie akapity, które posiadać będą odpowiednie akapity. Zwiększa to przejrzystość strony, a tym samym ułatwia potencjalnemu klientowi znalezienie potrzebnych informacji o produkcie. Warto również używać list punktowych lub numerowanych.