Zastanawiasz się nad analizą kampanii reklamowych? Koniecznie dowiedz się na czym polega audyt kampanii reklamowych, kiedy warto go przeprowadzić oraz jakie zalety ze sobą niesie.

Czym są audyty reklam?

W środowisku internetowym, każda kwota wydana na promocję powinna być inwestowana w sposób przemyślany. Kampanie reklamowe powinny skuteczne, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji. Aby, skierować się w stronę maksymalizacji wyników kampanii, należy przeprowadzić audyt reklam.

Audytem kampanii reklamowych nazywa się proces dogłębnej analizy działań marketingowych, które są prowadzone między innymi z wykorzystaniem Facebook Ads lub Google Ads. Taka analiza pozwala na ocenę efektywności prowadzonych działań, identyfikację problemów oraz wskazanie obszarów wymagających poprawy.

Podstawowym celem audytu marketingowego jest uzyskanie rzetelnej oceny obecnych działań. Pod uwagę bierze się zarówno wewnętrzne zasoby przedsiębiorstwa, jak i zewnętrzne warunki rynkowe. Wykazanie mocnych oraz słabych stron jest niezbędne, jeśli chcemy aby poprawa efektywności reklamowych miała miejsce.

Kiedy warto przeprowadzić audyt marketingowy?

  • przy współpracy z nową agencją marketingową;
  • przy zauważeniu spadku efektywności kampanii reklamowych;
  • przy zmianie strategii;
  • chęć zwiększenia efektywności reklam;
  • cyklicznie – aby monitorować efektywność kampanii;

Na czym polega analiza kampanii marketingowych?

Audyt reklam powinien obejmować między innymi analizę strategi oraz celów kampanii. Należy zweryfikować, czy strategia marketingowa pokrywa się z jej głównymi celami biznesowymi firmy. Sprawdzeniu powinno podlegać również to, czy strategia jest w odpowiedni sposób zaplanowana, czyli na przykład, czy wybrane zostały odpowiednie kanały promocji.

Analiza kampanii marketingowych to również weryfikacja targetowania. Odnosi się to do sprawdzenia, czy reklamy są kierowane do odpowiednich grup odbiorców oraz czy targetowanie uwzględnia odpowiednie parametry, w tym: lokalizację, demografię oraz zainteresowania użytkowników. W tym kroku sprawdza się również, czy uniknięto błędów w targetowaniu, czyli na przykład czy nie jest ono zbyt szerokie lub zbyt wąskie.

Innym przykładem czynnika, który jest brany pod uwagę, jest budżet reklamowy. Jest to kluczowy element każdej kampanii. Audyt pozwala na sprawdzenie, czy budżet jest efektywnie rozdzielony oraz analizuje wskaźniki CPC, CPM i CPA, dzięki którym można się dowiedzieć, czy kampania jest opłacalna.

Wśród obszarów do analizy kampanii reklamowych powinny znaleźć się również:

  • ocena kreacji reklamowych;
  • wskaźniki i wyniki efektywności (KPI);
  • narzędzia do monitorowania kampanii;

Audyt, a poprawa efektywności reklamowych

Przejdźmy teraz do równie ważnego zagadnienia, czyli jak audyt reklam może poprawić wyniki. Jego regularne przeprowadzanie, pozwala na dostosowanie działań do zmieniających się preferencji klientów oraz warunków rynkowych.

Między innymi dzięki analizie targetowania oraz kreacji reklam, można dostosować treści do preferencji konkretnej grupy docelowej. Wpływa to na poprawę wskaźników konwersji.

W przypadku gdy ustawione byłoby zbyt szerokie targetowanie może dojść do przepalania budżetu, a przy zbyt wąskim natomiast do ograniczenia potencjalnych zasięgów. Weryfikacja i zdefiniowanie odpowiedniej grupy docelowej pozwala na dotarcie do najbardziej wartościowych odbiorców.

Poprawa efektywności reklamowych, zwiększenie konwersji oraz optymalizacja kosztów kampanii, to tylko kilka z przykładów zalet przeprowadzonego audytu marketingowego.

Jeśli jesteś zainteresowany przeprowadzeniem takiego audytu, zapraszamy do kontaktu. Nasza firma TRUST DEAL przeprowadzi kompleksową analizę oraz pomoże w implementacji zmian.