Reklama online dla sklepów internetowych to niezwykle ważny element, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji, dotrzeć do nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Sprawdź na co zwrócić uwagę!
Czym jest strategia marketingowa sklepu internetowego?
Dynamiczne środowisko e-commerce wymaga przemyślanych oraz trafnych działań. W budowaniu świadomość marki, przyciągnięciu klientów oraz generowaniu sprzedaży, pomocna może okazać się skuteczna strategia marketingowa sklepu internetowego. W poniższym artykule omówimy kluczowe kroki do stworzenia efektywnego planu działania.
Jednak na samym początku warto omówić zamówienie strategii marketingowej. Jest to bowiem szereg działań, dzięki którym powstaje plan osiągnięcia zamierzonego celu. Przykładem takiego celu może być m.in. zwiększenie sprzedaży o X% w ciągu sześciu miesięcy lub poprawa rozpoznawalności marki w określonym segmencie rynku.
Wyznaczony cel musi spełniać pewne założenia, być możliwy do osiągnięcia, a przede wszystkim dobrze dopasowany do potrzeb i możliwości. Aby można było sprawdzić osiągnięte efekty, cel musi być możliwy do zmierzenia oraz ograniczony w czasie.
Skuteczna promocja e-commerce wymaga zrozumienia:
- rynku;
- oczekiwań klienta;
- działań konkurencji;
- odpowiedniego dopasowania narzędzi marketingowych;
- zamierzonego przez firmę celu;
Od czego rozpocząć działania strategii marketingowej?
Pierwszym krokiem, przed rozpoczęciem inwestowania w reklamę online dla sklepów jest zrozumienie danej branży oraz zapoznanie się z działaniami konkurencji. Zapoznaj się ze strategią konkurencji, jakie kanały marketingowe wykorzystują, jakie mają mocne oraz słabe strony.
W przypadku, gdy u konkurencji słabą stroną będzie na przykład brak obecności w social mediach lub długi czas oczekiwania na wysyłkę, to właśnie te obszary mogą stać się przewagą konkurencyjną. Warto skupić się na aspektach, które wyróżniają firmę i mogą odpowiadać na potrzeby klientów. Taki element zalicza się do USP, czyli Unikalnej Propozycji Sprzedaży.
Promocja e-commerce wymaga zidentyfikowania klienta docelowego. Musisz wiedzieć, do kogo będą kierowane produkty lub usługi. Odpowiedz sobie na następujące zagadnienia: jakie są potrzeby oraz zainteresowania klientów oraz w jaki sposób można przyciągnąć ich uwagę w najlepszy sposób.
Na podstawie odpowiedzi na powyższe pytania można stworzyć Buyer Personę, czyli klienta idealnego. Typowe informacje, które są zawarte w takim profilu to: wiek, płeć, stanowisko, miejsce zamieszkania, hobby oraz nawyki zakupowe.
Reklama online dla sklepów – wybór odpowiedniej platform reklamowych
Kolejny krok, czyli wybór platform reklamowych, zależy między innymi od grupy docelowej oraz od budżetu marketingowego. Jest to kluczowy element strategii marketingowej sklepu internetowego. Wśród najpopularniejszych platform znajdują się Google Ads oraz Facebook Ads.
Charakterystyczną zaletą Google Ads jest między innymi dotarcie do osób aktywnie poszukujących określonych produktów. Targetowanie odbywa się na podstawie słów kluczowych lub tematów. Istnieje również możliwość ustalenia limitów dziennych oraz miesięcznych.
W przypadku Faceebok Ads, które obejmuje również reklamy na Instagramie, targetowanie użytkowników może odbywać się na podstawie ich zainteresowań, demografii oraz wielu innych kryteriów. Jest to dobre narzędzie do budowania relacji z klientami i angażowania ich poprzez polubienia, czy też komentarze.
Reklama online dla sklepów, a konkretnie platforma reklamowa może zależeć, więc od budżetu. W przypadku większego budżetu lepiej może sprawdzić się Google Ads, a przy ograniczonym budżecie Facebook Ads. Pod uwagę warto również wziąć aktywność klientów w mediach społecznościowych. Jeśli aktywnie korzystają z platform takich jak Facebook czy Instagram, warto skupić się na kampaniach Facebook Ads.
Optymalizacja SEO i monitorowanie wyników
Strategia marketingowa sklepu internetowego powinna obejmować również optymalizację SEO, aby móc przyciągnąć ruch organiczny do sklepu. Warto zadbać o widoczność w wynikach wyszukiwania. Działania w tym kierunku powinny obejmować:
- dobór odpowiednich słów kluczowych;
- linkowanie wewnętrzne;
- optymalizację treści;
- responsywność na urządzeniach mobilnych;
- szybkie ładowanie strony;
- linki zewnętrzne z zaufanych źródeł;
Niezwykle ważnym elementem, jaki powinna obejmować każda promocja e-commerce jest monitorowanie efektów i optymalizacja działań. Warto śledzić wolumen sprzedaży, liczbę klientów, współczynnik odrzuceń oraz czas spędzany przez użytkownika w witrynie.
Nasza firma Trust Deal oferuje wsparcie w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych. Zapraszamy do kontaktu!