Stworzenie sklepu internetowego to inwestycja, które może nieść duże korzyści. Decyzja o wyborze odpowiedniej firmy może okazać się kluczowa. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, aby nie dać się oszukać.

Czym cechuje się profesjonalny sklep internetowy?

Chęć stworzenia sklepu internetowego niesie za sobą pozytywne aspekty, takie jak stworzenie wizytówki w sieci, czy też możliwość rozwoju biznesu i zwiększenia dochodów. Jednak obok zalet, czyhają również pewne zagrożenia i to właśnie na nie zwrócimy w tym artykule szczególną uwagę.

Zacznijmy od tego czym powinien cechować się profesjonalny sklep internetowy:

  • funkcjonalność;
  • intuicyjność;
  • responsywność;
  • bezpieczeństwo;
  • optymalizacja;

Są to najważniejsze cechy, które powinien spełniać każdy dobry sklep online, aby był dobrym oraz efektywnym narzędziem sprzedażowym. Warto również zwrócić uwagę na wsparcie techniczne oraz w razie potrzeby na możliwość łatwej rozbudowy sklepu.

Kluczowe jest, aby każdy sklep internetowy, niezależnie z jakiej branży produkty oferuje, zapewniał łatwość użytkowania na wszystkich etapach dokonywania zakupu. Począwszy od przeglądania produktów, nawigacji między produktami, przez dodanie asortymentu do koszyka, aż po wypełnianie danych i finalizację płatności musi przebiegać bezproblemowo. Dobrze zaprojektowany, profesjonalny sklep internetowy, minimalizuje liczbę porzuconych koszyków.

Jak wybrać firmę do stworzenia sklepu online? – obszerne portfolio i pozytywne opinie

Wróćmy jednak do kluczowego zagadnienia w tym artykule, czyli na co zwracać uwagę, szukając firmy tworzącej sklepy internetowe do współpracy. Jednym z pierwszych kroków, jakie należy podjąć, jest dokładne zapoznanie się z portfolio.

Profesjonalna firma, która ma doświadczenie w tworzeniu sklepów internetowych, z pewnością bez problemu będzie mogła pochwalić się wieloma zrealizowanymi już projektami. Przeglądając portfolio możemy zwrócić uwagę m.in. na różnorodność projektów, estetykę, a w szczególności na funkcjonalność strony, bądź sklepu online.

Kolejnym ważnym czynnikiem są opinie klientów. Opinie, recenzje osób, które skorzystały już z usług danej firmy, to cenne źródło konkretnych informacji. Możemy z nich dowiedzieć się, czy zaufana agencja marketingowa, bądź firma zajmująca się wyłącznie tworzeniem sklepów internetowych:

  • wywiązuje się z umówionych terminów;
  • na jakiej zasadzie kontaktuje się z klientami;
  • czy kontakt nie jest utrudniony;
  • czy można liczyć na wsparcie techniczne po zakończeniu projektu;
  • jak firma radzi sobie z napotkanymi problemami;

Opinie o danej firmie można znaleźć na przykład na stronie firmy, w zakładce opinie na Google, w mediach społecznościowych lub na portalach branżowych. Jeśli dana firma posiada mało recenzji, nie bójmy zapytać się o opinie osób, np. na grupach na Facebooku.

Doświadczenie w branży

Duże znaczenie może odgrywać doświadczenie firmy w projektowaniu i tworzeniu profesjonalnych sklepów internetowych. Długotrwała obecność na rynku może świadczyć o profesjonalizmie oraz stabilności. Firma pomimo dużej konkurencji, może cieszyć się w tym przypadku sporym zaufaniem.

Osoby z dużym doświadczeniem potrafią doradzić, co będzie lepsze dla sklepu internetowego, między innymi pod względem funkcjonalności. Stworzenie wielu sklepów online, sprawia, że takie osoby unikają już typowych błędów, które mogą kosztować nie tylko czas, ale i dodatkowe pieniądze klienta.

Firma z doświadczeniem powinna posiadać również wiedzę o odpowiednich zabezpieczeniach strony. Bezpieczeństwo danych oraz płatności jest niezwykle ważne. Firma powinna zadbać o optymalizację SEO, która sprawia, że zwiększa się widoczność sklepu online w wyszukiwarkach internetowych.

Jak nie dać się oszukać?

Przechodzimy już do myślę, że najważniejszej kwestii, transparentności współpracy, czyli czy firma podpisuje umowę i wystawia fakturę na sklep internetowy bez abonamentu. Podpisanie umowy sprawia, że nie tylko możemy czuć się w pewnym sensie bezpieczni, ale również mamy możliwość dochodzenia swoim praw w przypadku, jeśli firma nie wywiązałaby się ze swoich zobowiązań.

Zapoznając się z powyższym artykułem, może rodzić się następujące pytanie: „Jak zabezpieczyć się przed nieuczciwymi osobami/firmami?”. Niestety jest wielu oszustów, którzy pobierają zaliczki bądź zapłatę, a następnie kontakt się urywa. Jak tego uniknąć?

Po pierwsze zawsze sprawdzajmy umowę. Brak umowy, może okazać się pierwszym sygnałem ostrzegawczym. Jeśli firma nie chce jej sporządzić i podpisać, lepiej zrezygnować ze współpracy. Ponadto, najlepiej nie płacić pełnej kwoty z góry. W umowie warto określić szczegółowe zasady, etapy płatności.

Dobrze jest również sprawdzić wspomniane wcześniej opinie w internecie. Unikajmy firm posiadających negatywne opinie, zwłaszcza te dotyczących oszustw finansowych.