Nowoczesny sklep internetowy, to niezwykle ważny aspekt, jeśli chodzi o pozytywny odbiór przez konsumentów. Dowiedz się jakie trendy e-commerce są ważne dla sklepu online!

Jakie funkcje sklepu internetowego są ważne?

W obecnych czasach, chcąc posiadać lub posiadając już własny sklep internetowy, należy zadbać o wdrożenie nowoczesnych funkcji, które będą odpowiedzią na oczekiwania współczesnych klientów.

Nowoczesne funkcje sklepu internetowego pozwalają między innymi na poprawę komfortu zakupów, zwiększenie konwersji oraz na budowanie lojalności klientów. W tym artykule omówimy, więc podstawowe, kluczowe funkcje, jakie powinien posiadać sklep online.

Pierwszym takim zagadnienie jest responsywność strony, czyli podstawa każdego nowoczesnego sklepu. Dostępność na każdym urządzeniu jest niezwykle ważna, ponieważ klienci coraz częściej dokonują zakupy przez smartfony. Optymalizacja interfejsu pod kątem urządzeń mobilnych, to zdecydowanie lepsze wrażenia użytkowników, które mogą przełożyć się na chęć zakupu właśnie w Twoim sklepie.

Responsywna strona to również wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google, warto wziąć to pod uwagę. Taka strona jest lepiej oceniana przez algorytmy wyszukiwarek. To z kolei zwieksza szanse na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, a tym samym wzrost sprzedaży. Nowoczesne e-commerce powinno obejmować, więc koniecznie responsywny design.

Zaawansowane wyszukiwanie i filtrowanie

Kolejnym ważnym elementem, jaki powinien znaleźć się w sklepie internetowym, jest funkcja zaawansowanego wyszukiwania oraz filtrowania produktów. Dzięki niej klienci mogą w szybki sposób znaleźć interesujące ich produkty.

Funkcja sklepu internetowego, filtrowanie produktów po cenie, rozmiarze, dostępności, czy też kategoriach, przekłada się na lepsze doświadczenia zakupowe, przyjemniejsze i efektywniejsze. Dodatkowo, sugerowanie produktów i autouzupełnianie podczas wpisywania, a także personalizacja wyników na podstawie wcześniejszych wyszukiwań również zwiększa szanse na sprzedaż.

Jednak, atrakcyjna wizualizacja ofert to nie wszystko. Aby zamówienie mogło zostać złożone, potrzeba prostego procesu zamawiania. Nowoczesne e-commerce powinno obejmować zakup na kilka kliknięć. Jasne składanie zamówienia, to możliwość szybkiego dodania produktu do koszyka oraz uproszczone wypełnianie formularzy. Im mniej kroków, tym lepiej, jest większe prawdopodobieństwo, że zakup zakończy się sukcesem.

Nowoczesny e-commerce – bezpieczne płatności

Przejdźmy teraz do płatności, kluczowe funkcje sklepu internetowego. Klienci oczekują, że proces płatności będzie, intuicyjny, szybki i przede wszystkim bezpieczny. Aby, zapewnić bezpieczną transmisję danych, sklep musi mieć wdrożone certyfikaty bezpieczeństwa. Zaoferowanie różnych metod płatności może zostać docenione przez klientów, ponieważ posiadają oni już nawyki zakupowe, w tym stosowanie określonej metody płatności.

Wśród popularnych metod płatności znajdują się:

  • BLIK;
  • Google Pay oraz Apple Pay;
  • Karty płatnicze i kredytowe;
  • Opcja kup teraz, zapłać później, np. PayPo;
  • płatność za pobraniem – opcja często stosowana przez starszych klientów lub osoby, które obawiają się o wiarygodność sklepu;

W nowoczesnym e-commerce postaw na system lojalnościowy oraz możliwość dodawania opinii klientów. Opinie klientów wpływają na wiarygodność sklepu i pomagają użytkownikom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Natomiast programy lojalnościowe przyciągają stałych klientów, zachęcają do powrotu na stronę sklepu online, zapoznania się z najnowszą ofertą sklepu i ponownego złożenia zamówienia.

Jeśli jesteś na etapie poszukiwania odpowiedniej firmy do stworzenia nowoczesnego sklepu internetowego, to zachęcamy do kontaktu! Oferta stworzenia sklepu internetowego zawiera m.in.: kompatybilność z każdym systemem, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, zabezpieczenie strony, certyfikat SSL, optymalizację szybkości oraz wiele innych kluczowych aspektów, które wpłyną na atrakcyjność oraz bezpieczeństwo sklepu internetowego.