Nic tak nie podniesie Ci ciśnienia jak klient, który robi wszystko aby wyłudzić od Ciebie pieniądze lub zrobi wszystko aby zepsuć średnią Twoich ocen wystawiając Komentarz negatywny oraz zaniżając wszystkie gwiazdki. Oczywiście próbujesz wyjaśnić powód otrzymania takiej oceny, ale klient śmieje Ci się do słuchawki i nie ma zamiaru nawiązać jakiegokolwiek porozumienia. Allegro w tej sytuacji także za dużo nie pomoże, bo klient ma takie prawo (nawet jeżeli mija się z prawdą) a oni nie mieszają się do tego, chyba że komentarz narusza ich regulamin.
Negatywy się zdarzają nawet jeżeli starasz się na 120% i na pewno kiedyś nadejdzie ten pierwszy raz… Moja rada jest taka, aby podejść do tematu na chłodno. Emocje są tutaj zbędne i mogą Ci jedynie zaszkodzić, bo niestety ale klient ma tutaj przewagę w postaci „nietykalności”. Taką politykę przyjmuje Allegro, a Ty sprzedając na tej platformie musisz to uszanować. Jeżeli klient nie wykazuje inicjatywy polubownego rozwiązania sytuacji, należy zakończyć wszelkie rozmowy i odpisać na komentarz negatywny w sposób taki, aby potencjalni kupujący zrozumieli, że dokładasz wszelkich starań do swojej pracy i był to wypadek przy pracy lub klient niesłusznie wystawił negatyw a Ty proponowałeś nawet zwrot pieniędzy lub wymianę na produkt wolny od wad.
Od razu po napisaniu odpowiedzi na komentarz negatywny, dodaj nick (login) klienta do czarnej listy na Allegro. Pozwoli Ci to w przyszłości uniknąć tego typu nieprzyjemnych sytuacji z tym samym klientem.